torsdag den 12. august 2010

Linnéas sorte tanker

Forfatter: Tove Appelgren

Bogen handler om en pige ved navn Linnéa. Linnéa bor sammen med sin mor, hendes storebror Axel, og hendes to små irriterende lillesøstre Perle og Freja. Linnéa og hendes lillesøster Freja, leger en leg som hedder ”Det koldeste land”. Linnéa er prinsessen af legestuen, i legen. Perle styrter ind af døren og siger: ”Jeg vil altså også med.” Linnéa synes slet ikke det er sjovt hvis Perle skal være med, hun kommer jo bare og ødelægger hele legen. Linneá går ned mod søen.
Inde i legehuset er Perle og Freja begyndt at lege den leg Linnéa legede. Perle skal altid bare være så træls siger Linnéa for sig selv. Linnéa tænker også tit på: Hvis jeg nu var død var der nok ingen der ville komme til at savne mig. I aften skal de grille og bagefter spille kroket, men Linnéa har ikke tænkt sig at komme ud. Linnéa finder på en leg, hun forbereder sin egen begravelse!!!

Jeg synes bogen er sjov og spændende, og jeg vil give den stjerner.

Stine Kjær 9 år

Du kan låne bogen på Holstebro Bibliotek

Ingen kommentarer: